۱ بازديد

لیست قیمت نهال

لیست قیمت نهال، یک لیست از تمامی قیمتهای ارقام نهال می باشد، که با هم متفاوت است. و برای کسانی که قصد خرید نهال را دارند، بیشتر کمک می کند. در ادامه بیشتر با این مبحث آشنا می شویم.

لیست قیمت نهال

لیست قیمت نهال 

در این نهال موضوعی را که برای تعیین قیمت در نظر می گیرند، کیفیت و سلامت درخت می باشد. که اگر نهال دارای مشکلات باشد قیمت آن کاهش پیدا می کند. و از مهمترین عوامل می شود به، میزان عرضه و تقاضای نهال، خرید مستقیم و بدون واسطه از نهالستان، تغییرات نرخ ارز و تورم، نوع نهال از لحاظ مثمر یا غیر مثمر بودن، نحوه تکثیر یا تولید نهال، میزان سازگاری نهال با شرایط محیطی و بهترین نهالستان از نطر لیست قیمت اشاره کرد.

لیست قیمت نهال گردو

با یک نگاه به لیست قیمت نهال گردو متوجه می شویم که با بازار یکدست است. ولی اگر نهالستانی قیمت نامتعارف ارزان یا گران تری را ارائه کند، باید علت آن را بپرسیم و جویا شویم. خیلی پیش می آید که رقم دیگری را به جای رقم خواسته شده ی شما به شما می فروشند. دراینجا ضمانت بازگشت کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

قیمت درخت گردو کهنسال، بسته به اینکه پایه ی آن نهال چه بوده است. پیوندی است یا بذری. داخلی است یا از ارقام وارداتی می باشد. چه مقدار از سن خود را گذرانده است و… جزو مهمترین فاکتورهای تعیین کننده ی قیمت نهال گردو خواهد بود. همچنین نهالستانی مانند آرال نهال که به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به تولید ارقام می کند.

چند مورد مهم تاثیرگذار در مورد قیمت نهال گردو، مرکز خریداری نهال، ارائه ضمانت نامه کتبی، سن نهال، تضمین ضمانت و بار دهی نهال، زمان خرید نهال و نوع و نژاد نهال

لیست قیمت نهال درخت بادام

قیمت نهال درخت بادام به عوامل مختلفی بستگی دارد.مانند اندازه، نوع بادام، نوع وسن نهال، شرایط بازار و منطقه جغرافیایی. به طور کلی قیمت این نهال در بازار کشاورزی متفاوت می باشد. ولی در مقایسه با سایر انواع نهال، قیمت نهال بادام به دلی مقاومت و ماندگاری درخت بادام نسبتا بالاست.

سلامت نهال و رشد گیاهچه هم از عواما تاثیر گذار بر قیمت نهال می باشد. هچنین اگر نهال از سن یالاتر یا از ارقام بهت باشد، ممکن است قیمت ان بیشتر باشد.

قیمت انواع نهال

  1. دسترسی آسان به قیمت ها
  2. قیمت به راحتی قابل دیدن می باشد.
  3. قیمت تمامی نهال ها را پوشش می دهد.
  4. فروشنده را از قیمت بی خیال می کند.

لیست قیمت نهال 1

لیست قیمت نهال پسته

خرید نهال پسته پیوندی اصلاح شده سردسیری و گرمسیری، موجب می شود که شما به یک سرمایه گذاری سودآور برسید. که نوع نهال و اندازه نهال در قیمت گذاری نهال پسته تاثیرگذار است. قیمت نهال پسته از حدود 36000 هزار تا 130000 تومان متغیر است. این قیمت نیز توسط عواملی مانند کیفیت محصول، میزان باردهی آن و … بستگی دارد. و همچنین ارقامی از نهال پسته که نسبت به سایر نهال ها پر بارتر بوده و رشد مطلوب تری دارند، از قیمت بالاتری برخوردارند.

 نکات مهم در خرید نهال

  • نهال باید از ریشه زیادی برخوردار باشد. و ریشه ها نباید بیش از حد پیچ خورده باشند.
  • در خرید نهال دقت به اینکه ساقه نهال به صورت سالم و مستقیم و بدون انشعاب رشد کرده باشد.
  • نهال انتخاب شده باید دارای پوسته شفاف و با طراوت و همچنین باید زیر پوسته دارای رطوبت باشد.
  • سرما زدگی، سوختگی و یا هرگونه آسیب ظاهری در ریشه نهال نباشد، ریشه دارای رطوبت باشد.
  • دقت به قسمت تاج نهال که این قسمت باید دارای انشعاب و طبیعی باشد.
  • در صورت خرید نهال پیوندی باید یکسال از زمان پیوند گذشته باشد. رشد پیوند باید به صورت عمودی باشد.
  • اگر نهال خریداری شده از نوع بذری باشد، حداقل باید 2 سال از کاشت آن گذشته باشد.
  • به جوانه های روی شاخه ها باید دقت کرد تا سالم و قوی باشند. در این صورت می توان امیدوار بود با کاشت نهال شاخه های بیشتری رشد کنند. و توجه به اینکه تمامی قسمت های نهال بدون هیچ بیماری و آفت باشد.

لیست قیمت نهال سیب

پرورش بذر سیب می تواند برای کشاورزان به صرفه تر باشد. اما می تواند زمان زیادی را از آن ها بگیرد. همچنین پرورش بذر سیب یک امر تخصصی  است. برای همین به کشاورزان عزیز توصیه می شود اگر بازدهی هزینه و زمان خود را می خواهند بالا ببرند، نهال سیب را خریداری کنند.

نهالستان فروشنده نهال، زمان خریداری، نوع درخت سیب و پیوندی یا بذری بودن نهال جزو عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهال سیب می باشد.

شرایط آب وهوایی مناسب برای درخت سیب

سیب درختی با میوه های همیشه سبز نیست، وخزان دار است. این درخت در اقلیم سرد معتدل، در دو نیم کره جنوبی و شمالی رشد می کند. ولی امروزه با اصلاحات ژنتیکی این درخت در تمام مناطق 5 قاره رشد می کند. درجات زیر صفر و طول مدت سرما، بسته به نوع و رقم سیب می تواند به گل ها و جوانه های آن آسیب بزند.

لیست قیمت نهال صنوبر

صنوبر یکی از ارقام مهم درخت در صنایع چوب می باشد. که در بسیاری از نقاط کشور رشد می کند. و جزو خانواده بید است. و تا الان بیشتر از 85 نوع آن کشف شده است. این درخت صد ها سال است که در ایران رشد می کند. و در سن های مختلف در بازار به فروش می سد. با توجه به اینکه چوب صنوبر در سالگی قابل فروش است. قیمت درخت صوبر 5 ساله بیشتر از سنین کمتر این درخت است. دارا بودن شناسنامه و گواهی بهداشت هم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت درخت صونر 5 ساله است. اگر درختی این گواهی را دارا باشد، یعنی از کیفیت بالایی برخوردار است. و در نتیجه قیمت درخت صنوبر 5 ساله هم بیشتر است.

صنوبر دارای طول عمر زیادی است. پس طول عمر اقتصادی، هزینه تولید، انبار و نگهداری، دستمزد نیروی انسانی و… نیز بر  قیمت درخت صنوبر 5 ساله تاثیر می گذارد. در صورت افزایش هزینه ها، قیمت آن هم بیشتر می شود.

قیمت روز درخت صنوبر

از مواردی که بر قیمت روز درخت صوبر نق مهمی دارد، مقاومت در برابر بیماری ایست. هزنه حمل و نقل هم از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت روز درخت صنوبر می باشد که دستخوش تغییرات می کند.

لیست قیمت نهال میوه

لیست قیمت هرنهال بسته به نوع آن متفاوت است. البته امروزه قیمت نهال ها بیشتر به خود نهال بستگی دارند. یعنی نهال سالم و ریشه های خوب داشته باشد و از طرف نهالستان سند دار باشد. قطفا قیمت نهال پسته گران تر و بیشتر از نهال سیب است.

لیست قیمت نهال 2

لیست قیمت انگور

قیمت انگور بستگی به نهال انگور دارد. مشخص است که قیمت انگور یاقوتی با انگور سردشتی و یا انگور زرد ارومیه فرق دارد. برای اینکه بخواهید قیمت انگور را بدانید اول انگور انتخابی و مد نظرتان را انتخاب کرده، و بعد برای خرید اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط آب و هوایی و رشد درخت انگور

درخت انگور جهت تولید محصول بهینه به فصل رشد طولانی، گرم عاری از رطوبت و زمستان معتدل نیازمند است. بعضی از ارقام انگور می تواند دمای 15 تا 20 درجه را نیز در زمستان تحمل کنند، و زنده بمانند. ولی با این وجود برای تولید محصول بهینه نیاز به زمستان های معتدل دارد. وقتی که در فصل بهار دمای هوا کاهش یابد، صفر یا پایین تر، اندام های سبز و خوشه های گل درخت صدمه می بینند. که این موضوع باعث کاهش شدید محصول می باشد.

لیست قیمت نهال به چه نکاتی بستگی دارد

هزینه خرید نهال پسته به نوع نهال کاملا متفاوت است. مثلا قیمت نهال انگور با قیمت نهال پسته متفاوت است. پس لیست های جداگانه ای دارند. البته امروزه قیمت نهال علاوه بر نوع نهال به نهالستان ها هم بستگی دارد.نمونه بارز، شاید شما از یک نهالستان نهال انگور را به قیمت 100 تومان خریداری کرده باشید، اما بعد از یک مدت همان نهال را از یک نهالستان دیگر به قیمت 70 هزار تومان در بازار عرضه کنند.

چگونه نهال گلابی مناسب منطقه جغرافیایی خود را خریداری کنیم

خرید نهال گلابی نیازمند بررسی و اصولی دارد. و شما باید مثل یک متخصص از شرایط نگهداری نهال مورد نظر و سازگاری آن با دما و آب و هوا اطلاع پیدا کنید. بعد شرایط نهال را با منطقه خودتام مطابقت داده، اگر شرایط همخوانی داشت، اقدام به خرید نهال گلابی کنید.

عوامل موثر در لیست قیمت گلابی

عواملی که می تواند در لیست قیمت نهال گلابی تاثیر بگذارد، نوع و نژاد گلابی، میران باردهی گلابی، سن نهال گلابی، مقاومت در برابر دما و نهالستانی که از آن نهال گلابی را خریداری می کنید. باشد.

لیست قیمت نهال گیلاس

خرید نهال گیلاس پیوندی اصلاح شده، بهترین حرکتی است که شما می توانید برای داشتن باغی پربار انجام دهید. و عواملی که روی قیمت نهال گیلاس می تواند اثر بگذارد، اندازه نهال، میزان محصول دهی نهال، رقم نهال، سن نهال، دیر گل بودن و زود گل بودن نهال، می باشد.

شرایط آب و هوایی برای نهال گیلاس

گیلاس آب و هوای گرم و بدون بارندگی را در فصل رشد و اواخر فصل برداشت را می پسندد. و به سرمای مناسب در دوره استراحت نیاز دارد. نیاز سرمایی گیلاس حدود 900 تا 1800 ساعت دمای زیر 5 تا 7 درجه است. ن.ر مستقیم خورشید حداقل 6 تا 8 ساعت برای این درخت  ضروری است. در وقع نور آفتاب باعث شیرین شدن میوه های گیلاس می شود.

لیست قیمت نهال 3

لیست قیمت نهال در نهالستان

در نهالستان ها لیست قیمت ها متفاوت می باشد. زیرا هر نهالستانی بسته به نوع فعالیتی که دارد مانند، خرج و مخارجش لیست قیمتی را معیین می کند. اما آرال نهال تمام نهال های خود را به قیمت روز و ریز نظر سازمان جهاد کشاورزی به فروش می رساند.

لیست قیمت نهال زیتون

یکی از مشتری پسندترین زیتون ها که به وسیله متفاوت بودن رنگش مورد توجه قرار گرفته، زیتون سیاه می باشد. از ابتدا مردم زیتون سیاه را شناخته و این رنگ سیاه در کنار طعم شور، تنوع خاصی ایجاد می کند.برای دریافت قیمت نهال زیتون از طریق تماس تلفنی با نهالستان آرال نهال اطلاع حاصل نمایید.

 کلام آخر

در این مقاله هر چی در مورد لیست قیمت نهال بود را یاد گرفتیم. و اگر می خواهید نهال با کیفیت و سالمی را به قیمت روز چه آنلاین و چه حضوری خریداری کنید، و می توانید با کارشناسان ما در آرال نهال در ارتباط باشید. و از مشاوره رایگان ما هم بهرمنده شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.